Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


SL63 AMG lesz a safety car

2009.04.02

A 2008-as Formula 1-es világbajnokság sem kezdődhet el újdonságok nélkül, bemutatták a legújabb biztonsági autót, a ráncfelvarrás utáni Mercedes-Benz AMG SL63-t, amellyel a tavalyi Mercedes CLK63-t váltják le. Az SL63 6,3 literes V8-asa 525 lóerős, és kevesebb mint 4,6 másodperc alatt gyorsítja az autót 100 km/órára. A még nagyobb teljesítmény kedvéért egy újonnan fejlesztetett AMG kipufogórendszer is került az autó alá.

Más módosítások is kerültek a roadsterbe az utcai modellekhez képest, nagyobb fékekkel látták el, nagyobb hűtőrendszert kapott a motor, és a kormányművet is átalakították. A szériaváltozatnál 220 kg-mal könnyebb lett, ezt úgy érték el, hogy a karosszériaelemek nagy részét karbonra cserélték, így az összsúlyát sikerült 1750 kg-ra csökkenteni. A biztonsági autót idén is Bernd Mäylander vezeti majd.

Kép Kép

 

Kép

Kép

Kép

Míg a biztonsági autó többnyire a mezőny előtt halad, elválaszthatatlan "társa", az orvosi autó - szinte mindig - a mezőny mögött. A 457 lóerős, 600 Nm-es nyomatékú motorral szerelt C63 AMG Estate F1 Medical Car a rajt után a legveszélyesebbnek tartott első kör alatt négyfős személyzetével és a komplett mentőfelszereléssel árnyékként követi a mezőnyt. Csak így van esély arra, hogy egy esetleges balesetnél azonnal a helyszínre érjenek. Ezután már csak balesetnél hajt fel a pályára. A Medical Car volánja mögött az idén is a francia orvos és amatőr autóversenyző, Dr. Jacques Tropenat ül, mellette az anyósülésen a FIA hivatalos orvosa, az amerikai anaszteziológus, Dr. Gary Hartstein foglal helyet.

Kép

Kép

Kép

Kép

 

  

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.